Skip to main content

ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΟΣΙΑΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΤ

 

      Π.Ο.Σ.Π.Ε.Ρ.Τ.   .    

 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ

 ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑΣ-ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

 

 ΕΙΣΑΓΩΓΗ

   Η Π.Ο.Σ.Π.Ε.Ρ.Τ. (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Προσωπικού Επιχειρήσεων Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης) εκπροσωπώντας τους εργαζόμενους τόσο της ΕΡΤ όσο και του ιδιωτικού τομέα αλλά και του παραγόμενου έργου τους, και διασφαλίζοντας τη δημόσια περιουσία, έχει την υποχρέωση να ενημερώσει με όλους τους τρόπους τον ελληνικό λαό για τις εξελίξεις που αφορούν την ΕΡΤ.

    Η ΕΡΤ ως δημόσιος οργανισμός, έχει (και πρέπει να έχει) στόχο την ενημέρωση του Ελληνικού λαού, την ψυχαγωγία του με την έννοια της αγωγής της  ψυχής και όχι του φτηνού και αποχαυνωτικού προγράμματος και τη διάδοση της καθόλα πλούσιας πολιτιστικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς, που είναι άστοχο να κρίνεται πάντα με όρους τηλεθέασης.

    Επειδή ο όγκος του έργου που απαιτείται για να λειτουργήσει το ανωτέρω τρίπτυχο είναι μεγάλος, ορθώς οι μέχρι τώρα πολιτικές ηγεσίες καθιέρωσαν την ύπαρξη δύο (2) καναλιών, όπου το ένα ασχολείται κυρίως με την ενημέρωση και το άλλο με τον πολιτισμό και την ψυχαγωγία.

    Η ΕΤ3, και πολύ σωστά, έχει το ρόλο του καναλιού της περιφέρειας (γενικό πρόγραμμα) και ως εκ τούτου η ανάπτυξη της πρέπει να ενισχυθεί περαιτέρω και θα αναλυθεί παρακάτω.

    Πολλές από τις μέχρι τώρα ηγεσίες της ΕΡΤ, την χρησιμοποίησαν όχι για να επιτελεστεί το έργο που έπρεπε, αλλά για να προωθήσουν συμφέροντα που ήταν τελείως άσχετα με τους στόχους, που άλλωστε προβλέπονται και από τον ιδρυτικό νόμο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης και τις οδηγίες της Ε.Ε.

    Έτσι η Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, λειτουργεί περισσότερο χάρη στις άοκνες προσπάθειες του προσωπικού της ΚΑΙ ΟΧΙ από τη συμπαράσταση που θα έπρεπε να έχει από τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Αντίθετα αποτελούσε πάντοτε τον εύκολο στόχο και λοιδορείτο παρά το άρτιο αποτέλεσμα που επιτύγχανε ανέκαθεν.

    Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση του έργου της, ενώ μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχουν τόσο οι πολιτικές ηγεσίες, όσο και οι διοικήσεις της.

    Τονίζουμε ότι, με πολιτική επιλογή και ευθύνη, η ΕΡΤ μπήκε σε έναν άκρατο και ανούσιο ανταγωνισμό στον οποίο δεν έχουν τεθεί ακόμα!!! όρια και κανόνες με αποτέλεσμα την ασυδοσία των καναλαρχών και την  ανθρωποφαγία. Εμείς επιδιώκουμε και προκαλούμε τον ανταγωνισμό αρκεί αυτός να είναι θεμιτός και ν’ ανταποκρίνεται στην ποιότητα των προγραμμάτων και την άρτια μετάδοση τους, όχι όμως στον αφανισμό! των ανταγωνιστών.

 Ο δημόσιος τομέας, όπως και η δημόσια τηλεόραση, οφείλει να εξεταστεί παράλληλα με τη συμβίωσή του με τον ιδιωτικό τομέα. Είναι προφανές ότι αν θέλουμε μια δημόσια τηλεόραση αντάξια των απαιτήσεων και αναγκών της κοινωνίας απαιτείται μια φόρμουλα εξασφάλισης μακροπρόθεσμης χρηματοδότησής της. Η δημόσια τηλεόραση οφείλει και να είναι ανταγωνιστική και να συμμετέχει στο παιχνίδι του ανταγωνισμού με τους ίδιους όρους, αλλά όχι με την ίδια λογική με την ιδιωτική τηλεόραση. Η πολυπλοκότητα των νόμων και οι υποχρεώσεις απέναντι σε αυτούς δεν δίνουν καμία δυνατότητα ευελιξίας στην ΕΡΤ, στερώντας της στοιχειώδεις ανάγκες λειτουργίας.

     Ας μην ξεχνάει κανείς ότι το μεγαλύτερο μέρος του ειδησεογραφικού υλικού της ΕΡΤ μέχρι σήμερα δίδεται δωρεάν! με τη μορφή του pool σε όλα τα  ιδιωτικά κανάλια.

 Θέλουμε να τονίσουμε ότι η Π.Ο.Σ.Π.Ε.Ρ.Τ. ξεκίνησε πρώτη τον αγώνα της κάθαρσης κατά τη αδιαφάνειας, της ρουσφετολογίας και της κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος καταγγέλλοντας τις διοικήσεις που, με δική μας πρωτοβουλία, είναι σήμερα κάποιοι που μετείχαν σ‘ αυτές  υπόλογοι  στην ελληνική δικαιοσύνη.

Στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης στη Βουλή, μεγάλο μέρος της ομιλίας του Πρωθυπουργού κατακεραύνωνε αυτά τα φαινόμενα και ιδιαίτερα αυτά που αφορούσαν την κρατική τηλεόραση.

   Στις διοικήσεις που διορίστηκαν, η πίεση της Ομοσπονδίας ήταν να μπει αμέσως ο διακηρυγμένος στόχος μας για εφαρμογή ενός σχεδίου εξυγίανσης, διαφάνειας, αξιοκρατίας και αξιοποίησης του προσωπικού της ΕΡΤ, πριν ακόμα γίνουν γνωστές οι διαστάσεις της οικονομικής κρίσης της χώρας και όταν οι κυβερνώντες μιλούσαν για αυξήσεις, εμείς επιβάλλαμε μειώσεις και πιέσαμε ώστε να καταργηθούν οι αμοιβές όλων των μελών όλων των επιτροπών. Πιέσαμε συνολικά και καταφέραμε με αυτές τις διοικήσεις τον εξορθολογισμό της λειτουργίας της ΕΡΤ. 

     Αυτό είχε το εντυπωσιακό αποτέλεσμα η ελλειμματική για πολλά χρόνια και με πολλά εκατομμύρια ευρώ ΕΡΤ που το 2009 είχε 5.500 υπαλλήλους μέσα σε 16 μήνες να είναι το παράδειγμα προς μίμηση και η μοναδική Δ.Ε.Κ.Ο. η οποία σήμερα με 3.020 υπαλλήλους Α.Ο και 450 ΣΟΧ έχει πλεόνασμα της τάξεως των 60 εκατομμυρίων ευρώ (!) ανά έτος.

(Αυτά δεν λαμβάνονται σοβαρά υπ’ όψιν και στη λογική της εξυπηρέτησης συμφερόντων γίνονται τελικά «μπούμερανγκ» ).

    Τα χρήματα αυτά όπως άλλωστε έχουμε υποχρέωση και όπως οι νόμοι προβλέπουν πρέπει να καθίστανται ανταποδοτικά στον Έλληνα πολίτη μέσω των προγραμμάτων της και κυρίως μέσω της ανάπτυξής της.

    Σα να μην αρκούν όλα αυτά και φτάνοντας στο σήμερα, ακούσαμε το σχέδιο «αναδιοργάνωσης» της ΕΡΤ από τον Υπουργό Επικρατείας που για λόγους ακατανόητους σε μας, που γνωρίζουμε τι σημαίνει τηλεόραση, επιθυμεί διακαώς το κλείσιμο της ΕΤ1, του Ραδιοφωνικού σταθμού 958, της Ραδιοτηλεόρασης, το σβήσιμο των πομπών και άλλων λειτουργιών και παροχών στο κοινό της ΕΡΤ, με πρόσχημα μια ασαφή αναδιάρθρωση και μια νεφελώδη επικοινωνιακή αντίληψη, που διατείνεται ότι γίνεται προς όφελος του Έλληνα πολίτη, κρύβοντας επιμελώς το μεγάλο όφελος συγκεκριμένων κέντρων συμφερόντων.

Πουθενά βέβαια δεν αναφέρεται στρατηγική ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού.

    Η ΕΡΤ όμως, είναι ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας της Ελλάδας, που έχει αναλογικά τους λιγότερους και ταυτόχρονα τους χαμηλότερα αμειβόμενους εργαζόμενους - (Μ.Ο. 1.450 ευρώ το μήνα) - με τους αντίστοιχους φορείς των άλλων Ευρωπαϊκών (και όχι μόνον) κρατών, έχει ανταποδοτικό τέλος (το χαμηλότερο όλης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και επιπλέον η σχέση της μισθοδοσίας προς τα έσοδα της έχει μειωθεί κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τα έσοδά της τον τελευταίο χρόνο, διαμέσου του οποίου καλύπτει τις ανάγκες της και πληρώνει τους φόρους της σαν Α.E.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος παραγνωρίζει ότι :

 1. Η ΕΡΤ δεν επιβαρύνει τον ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ. Όχι μόνο δεν επιχορηγείται, ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΕΙ παντιοτρόπως, τον προϋπολογισμό του κράτους, τον πολιτισμό, τον κινηματογράφο, τις κοινωνικές δράσεις και συγχρόνως καλείται ν’ αναλάβει τις μισθοδοσίες φορέων που έχει υποχρέωση το Κράτος να λειτουργεί, κατά παράβαση της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής νομοθεσίας.    

2. Η ΕΡΤ είναι εκ των πραγμάτων υποχρεωμένη να απευθύνεται σε όλους τους Έλληνες πολίτες, την ομογένεια, τις μειονότητες, που έχουν ιδιαίτερη σημασία στο σημερινό γίγνεσθαι.

3. Η ΕΡΤ πρέπει να απευθύνεται και στη νεολαία (χωρίς να παραγκωνίζει το ήδη υπάρχον κοινό της), προβάλλοντας τις ανάγκες της κοινωνίας μας και προετοιμάζοντάς τους για να αντιμετωπίσουν με επιτυχία το αύριο.

 4. Η ΕΡΤ οφείλει να προβάλλει την πολιτιστική και πολιτισμική κληρονομιά μας, η οποία αποτελεί το συνδετικό κρίκο του κοινωνικού ιστού.

5. Η ΕΡΤ, εξαιτίας της ιδιαιτερότητας της μορφολογίας της χώρας μας (ορεινές και νησιωτικές περιοχές) επιβάλλεται να έχει πάνω από 6.500 πομπούς και αναμεταδότες καθώς και 1.150 σημεία εκπομπής για τη σωστή κάλυψη της χώρας σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες που οι ανάγκες εκπομπής τους μπορούν να καλύπτονται και από ένα σημείο εκπομπής, π.χ. Ολλανδία.

6. Η ΕΡΤ πρέπει να καλύπτει όλα τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα, όπως μουντιάλ, ολυμπιακοί αγώνες κλπ.

7. Η ΕΡΤ είναι υποχρεωμένη να παράγει ενημέρωση, ψυχαγωγία και επιπλέον να καλύπτει εκλογές, δημοτικές και βουλευτικές, ανά δύο χρόνια καθώς και να εξυπηρετεί αγόγγυστα τις υποχρεώσεις μιας δημόσιας τηλεόρασης.

Από το σχέδιο που παρουσιάστηκε δεν μπορούμε να πεισθούμε ότι όσα θέλουν να εφαρμόσουν στην ΕΡΤ (κλείσιμο ΕΤ1 – Ραδιοτηλεόρασης – Ρ/Φ σταθμών κλπ) είναι για το κοινό καλό. Πιστεύουμε ότι η όποια «αναδιάρθρωση» θα πρέπει να βασίζεται σε έναν μακροχρόνιο προγραμματισμό και μια σοβαρή μελέτη και όχι σε ένα βιαστικό, ρηχό, επιφανειακό και ποσοτικό σχέδιο. Οι εργαζόμενοι είναι και ήταν ανέκαθεν διατεθειμένοι να συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση, προσφέροντας την πλούσια εμπειρία τους, για να επιτευχθεί ένα αποτέλεσμα τέτοιο που θα είναι προς όφελος των Ελλήνων πολιτών και το έχουν αποδείξει πολλάκις.

Η λογική του τερματισμού μέρους του παραγόμενου έργου της ΕΡΤ χωρίς την απαιτούμενη αιτιολόγηση και χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό δεν μπορεί να είναι άλλοθι για κανέναν και προκαλούν την εντύπωση ότι τελικά οι αποφάσεις δε λαμβάνονται από την κυβέρνηση που εξέλεξε ο ελληνικός λαός, αλλά από δηλώσεις και παρεμβάσεις άλλων εξωθεσμικών παραγόντων που εξυπηρετούν ιδιωτικά ή άλλα συμφέροντα.

Οι παρεμβάσεις αυτές είναι εκτός Ευρωπαϊκής πραγματικότητας και θεσμικής τάξης, δεν έχουν καμία επιστημονική βάση, είναι απόψεις ακραίου λαϊκισμού και απόπειρα πολιτικής εκτροπής.

Οι διάφοροι «τεχνοκράτες» και ειδήμονες επιθυμούν να δώσουν τον απόλυτο έλεγχο της ενημέρωσης, της ψυχαγωγίας και του πολιτισμού στα ιδιωτικά συμφέροντα. 

Η  διακυβέρνηση της χώρας πρέπει να έχει συνέχεια, ως εκ τούτου δεν θα έπρεπε να ανατραπούν οι δεσμεύσεις του αρμόδιου αντιπροέδρου της κυβέρνησης, που εκφράζοντας τη βούληση της κεντρικής εξουσίας μετά την έγκριση του Υπουργικού Συμβουλίου για το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, εξήγγειλε ότι δεν θα ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ, ούτε θα ΣΥΓΧΩΝΕΥΘΕΙ κανένα κανάλι της ΕΡΤ (ΕΤ1, ΕΤ3, ΝΕΤ). Επίσης αυτό δηλώθηκε ποικιλοτρόπως κι από τον τότε αρμόδιο Υπουργό.

Τι άλλαξε σε λίγες μέρες και ο Υπουργός θέλει να βάλει λουκέτο στο κύριο παραγόμενο έργο της ΕΡΤ;

Κάποιοι θέλουν να δείχνει και να είναι η Κυβέρνηση ανακόλουθη και χωρίς συνέχεια για την επίτευξη των προσωπικών τους επιθυμιών και στόχων.

Οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ δηλώνουν ότι όπως πάντα έτσι και σήμερα, με όλους τους τρόπους, θα επιδιώξουν τη συνέχιση της λειτουργίας όλων των σημερινών παρερχομένων υπηρεσιών προς τους Έλληνες πολίτες. 

ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΤ

 Πλαφόν 10% στο σύνολο των προσθέτων

Με το Ν 3899 εφαρμόζεται πλαφόν 10% στο σύνολο των προσθέτων της ΕΡΤ σε σχέση με την ετήσια μισθολογική δαπάνη.

Ας σημειωθεί ότι η ΕΡΤ λειτουργεί σε καθημερινή 24ωρη βάση επί 365 ημέρες το χρόνο και είναι υποχρεωμένη να καλύπτει  Ραδιοτηλεοπτικά όλη την πολιτειακή και την πολιτική ηγεσία, τον Αρχιεπίσκοπο κλπ. Ως εκ τούτου η εφαρμογή αυτής της διάταξης δημιουργεί δυσεπίλυτα, αν όχι ανυπέρβλητα, προβλήματα στη σωστή λειτουργία της ΕΡΤ ως Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, που οι εκτός έδρας μετακινήσεις του προσωπικού της (εντός και εκτός Ελλάδος) και οι υποχρεώσεις που έχει εξ αυτών είναι εκ των πραγμάτων δεδομένες.

Η προσφυγή της ΕΡΤ σε λύσεις outsourcing  δεν συνάδουν με το αποτέλεσμα και την ποιότητα που πρέπει να διαθέτει. Ο επαγγελματισμός, η αρτιότητα και η αγάπη των εργαζομένων για την εργασία τους δεν συναντάται στον όποιο εργολάβο ή φασόν προσφορά υπηρεσιών. Το κόστος τέτοιων υπηρεσιών είναι πολλαπλάσιο και δεν υπάρχει ανώτατο όριο δαπάνης για την εταιρία σε οποιοδήποτε είδος υπηρεσίας παρέχεται.

 Εκτός Έδρας

Οι εργαζόμενοι με αίσθημα ευθύνης εκτελούν καθημερινά το καθήκον τους, εκπληρώνοντας την αποστολή της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, αντιπαλεύοντας με στερήσεις και προσωπικό κόστος την καθημερινότητα.

Οι ρυθμίσεις Ν. 3943/2011 και η υπαγωγή της ΕΡΤ στις διατάξεις Ν. 2685/1999, δημιουργούν ανυπέρβλητο πρόβλημα λειτουργίας της, τόσο με

την ημερήσια αποζημίωση όσο και με το συνολικό αριθμό ημερών εργασίας εκτός έδρας, που περιορίζονται στις 60 ετησίως.

Αντιλαμβάνεστε ότι αυτός ο αριθμός δεν επαρκεί για να καλύψει τις υποχρεώσεις για κάλυψη της Κυβέρνησης και της Αντιπολίτευσης, που επιλέγουν συγκεκριμένο προσωπικό, που συνήθως είναι οι ίδιοι άνθρωποι.

Επιπρόσθετα στο προϋπολογισμό του κράτους προβλέπονται έσοδα πολλών εκατομμυρίων ευρώ από τη χρήση του Ψηφιακού φάσματος. Για να πραγματοποιηθεί αυτός ο στόχος πρέπει η ΕΡΤ να εγκαταστήσει ΑΜΕΣΑ 160 νέους διπλούς Ψηφιακού πομπούς, ώστε να καταργηθεί το αναλογικό σήμα σε όλη την Ελλάδα και να πραγματοποιηθεί η Ψηφιακή μετάβαση. Είναι φανερό ότι αν εφαρμοστούν οι εν λόγω  περιορισμοί των εκτός έδρας, αυτό δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί. 

Ακόμα με τις ρυθμίσεις αυτές προβλέπεται ποσό 9 € για αυθημερόν  ολοήμερη μετακίνηση εκτός έδρας (φαγητό + έξοδα μετακίνησης από και προς σταθμούς ή αεροδρόμια + λοιπά έξοδα) !!!

Σε περίπτωση διανυκτέρευσης προβλέπονται μόνο 35 € !! για ύπνο και 29 € για φαγητό + έξοδα μετακίνησης από και προς σταθμούς ή αεροδρόμια + λοιπά έξοδα. Για δε νόμιμη αποζημίωση για την απουσία από την έδρα του την οικογένεια του το χώρο του το χρόνο

του και τις όποιες άλλες επιβαρύνσεις που προκύπτουν, ούτε λόγος δε γίνεται.

Για την κάλυψη των δαπανών κίνησης και μεταφοράς με ιδιόκτητο όχημα, προβλέπεται χιλιομετρική αποζημίωση 0,15 λεπτά, ποσό που δεν καλύπτει την κατανάλωση, τις φθορές, πιθανές βλάβες και τη συντήρηση ενός μικρού αυτοκινήτου, χωρίς να υπολογίζεται ασφαλώς η έκθεση στον κίνδυνο και στην κούραση.

Σχετικά με τα συνεργεία εγκαταστάσεων και συντηρήσεων εκπομπής και μετάδοσης σημάτων, περιλαμβανομένων και εργαζομένων σε Κέντρα Εκπομπής, οι οποίοι, από τότε που η Εταιρεία δεν διαθέτει κατάλληλα οχήματα (Land Rover), χρησιμοποιούν τα ιδιόκτητα αυτοκίνητα τους αναγκαζόμενοι να μεταφέρουν ογκώδη και βαριά υλικά και όργανα μετρήσεων, απαραίτητα για την εκτέλεση των εργασιών, σε δύσβατους, κακοτράχαλους ορεινούς δρόμους, για να προσεγγίσουν στη κορυφή του βουνού.

Με την υπ’ αριθμ. 249187/0022-8/7/2011 απόφαση ο Υπουργός Οικονομικών κ. Ευαγ. Βενιζέλος, καθόρισε (ορθά) εκ νέου την ημερήσια αποζημίωση για τους μετακινούμενους με εντολή του Εθνικού θεάτρου και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Επίσης με παλαιότερες  αποφάσεις του Υπουργείου Οικονομικών έχουν καθοριστεί και για εργαζόμενους του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Πρέπει να γίνει ανάλογη ρύθμιση.

 Μισθολογικό πλαφόν 4.000€ μηνιαίως

Με το Ν 3899 εφαρμόζεται μηνιαίο μισθολογικό πλαφόν 4.000 € για κάθε εργαζόμενο, ανεξάρτητα αν οι αμοιβές αυτές αποτελούν τακτικό μηνιαίο μισθό, ή πρόσθετες αποδοχές ή δαπάνες για Εκτός Έδρας μετακινήσεις.

Οι στρεβλώσεις που δημιουργούνται είναι προφανείς. Έχουμε φθάσει να περικόπτονται  από τους εργαζόμενους ποσά που δεν αποτελούν καν αμοιβές τους.

Ο Νόμος προβλέπει μέγιστο ετήσιο εισόδημα 48.000 € (4.000 Χ 12). Αυτό πρέπει να εφαρμοσθεί και στην ΕΡΤ, αλλά μόνο για τις αμοιβές, διότι  λόγω της φύσεως της εργασίας και λόγω του ότι υπάρχουν περίοδοι αιχμής με συνεχείς εκτός έδρας εργασίας μέρους του προσωπικού, αντικειμενικά ξεπερνιέται το όριο των 4.000 € (μικτός μισθός + πρόσθετα), χωρίς όμως να ευθύνεται για αυτό ο  εργαζόμενος. Γίνεται λοιπόν περικοπή των μηνιαίων αποδοχών, άσχετα αν το ετήσιο συνολικό εισόδημα δεν ξεπερνάει το όριο των 48.000 €.

Η διοίκηση με πρόσχημα κάποιες ερμηνευτικές εγκυκλίους στην οριζόντια κατεύθυνση δεν το εφαρμόζει.

 Προσλήψεις προσωπικού

Τα τελευταία χρόνια από το τακτικό προσωπικό της ΕΡΤ, έχουν αποχωρήσει πάνω από 1000 εργαζόμενοι, λόγω συνταξιοδότησης, χωρίς να αναπληρωθούν οι κενές θέσεις τους.

Παράλληλα πέρσι διεκόπη η σύμβαση σε περίπου 1200 εργαζόμενους με σύμβαση έργου και προκηρύχτηκαν διαγωνισμοί για την πλήρωση μόνο 700 θέσεων με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου.

Είναι προφανής η έλλειψη προσωπικού αιχμής (οφειλόμενες ημέρες ανάπαυσης 25.000), αλλά και σε όλους τους κλάδους. Η ΕΡΤ απασχολεί αναλογικά τους λιγότερους! υπαλλήλους απ’ όλα τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα της Ευρώπης και της Ελλάδας. Η πρόσφατη εμπειρία μας δίδαξε ότι με το θεσμό των ΣΟΧ δεν λύνεται το πρόβλημα, λόγω της περιορισμένης χρονικής διάρκειας ενός ή δύο ετών που μπορούν να καλύψουν.

Επιμένουμε ότι ο θεσμός των συμβασιούχων πρέπει να καταργηθεί για εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα, που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

Πάντως για όσο υπάρχουν ακόμα αυτές οι μορφές ζητάμε να εξαιρεθούν οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ, από το Π.Δ. 164, ως προς τον περιορισμό των 2 χρόνων.

 Να προκηρυχθούν προσλήψεις του αναγκαίου τακτικού προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ.

Επίσης πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στην ΕΡΤ να μπορεί να συνάπτει περιορισμένου αριθμού συμβάσεις έργου – πραγματικές συμβάσεις έργου - με προκήρυξη, για να μπορούν κάποιες  εσωτερικές παραγωγές να γίνουν απρόσκοπτα και να μην παρατηρείτε το φαινόμενο της ακύρωσης τους ή  να ωθούνται  στο να γίνονται μικτές παραγωγές ή ακόμα και εξωτερικές.

 --*--

Η ΕΡΤ πρέπει (όπως και τα προηγούμενα χρόνια μαζί με το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ και το Φεστιβάλ Αθηνών, λόγω της ιδιαιτερότητας του παραγόμενου έργου τους) να εξαιρεθεί από την υπαγωγή στις διατάξεις των ΔΕΚΟ, ώστε να καταστεί η λειτουργία της ευέλικτη, να ανταπεξέλθει στον ανταγωνισμό γιατί βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης σε μόνιμη μάχη με το χρόνο. Βεβαίως οι διαδικασίες ελέγχου των οικονομικών στοιχείων, που πρέπει να υπάρχουν, θα εξακολουθήσουν να γίνονται από το Υπουργείο Οικονομικών (κύριος μέτοχος της ΕΡΤ) όπως και σήμερα, καθώς και η εφαρμογή της κυβερνητικής δημοσιονομικής πολιτικής η οποία πρέπει να εφαρμόζεται, θα είναι με ευθύνη του αρμόδιου Υπουργού και  του ΔΣ της ΕΡΤ. Για μια δημόσια, ανεξάρτητη, ανταγωνιστική ΕΡΤ που όλοι θέλουμε αλλά ο κ. Υπουργός λέει ότι θα κάνει πράξη, πρέπει να εξασφαλίσει πρώτα και πάνω απ’ όλα τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις με τους ανταγωνιστές. Η πολυπλοκότητα των νόμων οι οποίοι λειτουργούν εις βάρος της ΕΡΤ δεν της το επιτρέπουν.

 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ κ. ΜΟΣΙΑΛΟΥ

 Από το προοίμιο κιόλας γίνεται φανερή μια έντονη απαξίωση του μέχρι τώρα έργου της Πολιτικής ηγεσίας, της Διοίκησης και των εργαζομένω της ΕΡΤ και ταυτόχρονα ούτε λόγος για τα πεπραγμένα της προηγούμενης Διοίκησης Παναγόπουλου.

 Στις επόμενες παραγράφους βλέπουμε χιλιοειπωμένες προτάσεις από πολλές διοικήσεις, που είναι θέσεις και διεκδικήσεις της Ομοσπονδίας μας και στοιχεία πολλά για τα οποία έχει ήδη ξεκινήσει η υλοποίηση τους από τη σημερινή Διοίκηση. Για παράδειγμα ζητήματα διαφάνειας στην Οικονομική διαχείριση,  καθώς επίσης και σημαντικά βήματα στον τρόπο λήψης των αποφάσεων Οικονομικού ή Διοικητικού χαρακτήρα και της ανάρτησης τους στο Διαδίκτυο, μέσω του θεσμού της Διαύγειας. 

Ανακοινώνει λοιπόν διαφάνεια στην οικονομική διαχείριση η οποία εφαρμόστηκε άμεσα στην ΕΡΤ και έχει επέλθει προ πολλού και έχει γίνει πράξη, με 3.500 αναρτήσεις μέχρι σήμερα, όγκο που ξεπερνάει κατά πολύ αναρτήσεις Υπουργείων!

Βέβαια η εκωφαντική σιωπή της διοίκησης στις ανακοινώσεις του κ. Μόσιαλου και στην ουσία την κατάργησή της προκαλεί απορία. Ας μην ξεχνάνε στη διοίκηση ότι ο Πρόεδρος και ο Δ/νων Σύμβουλος έχουν την έγκριση της Βουλής και αυτή ηθικά αλλά και  θεσμοθετημένα είναι που μπορεί να τους ελέγξει. Περιμένουμε να τους καλέσει λοιπόν, και το ζητά μετ’ επιτάσεως ! η αρμόδια επιτροπή της Βουλής ώστε να τους ρωτήσει πάνω σε business plan που οι ίδιοι θεωρητικά θα έπρεπε να έχουν συντάξει και όχι κατ’ επιβολή για να μάθουμε επιτέλους τις θέσεις τους.   

Ο κ. Υπουργός Επικρατείας, με ένα ευχολόγιο και στόχους που ακούμε επί μια 30ετία και τους οποίους διακαώς επιθυμούμε για μια δημόσια πλουραλιστική τηλεόραση προς όφελος των πολιτών, προσπαθεί να

αποπροσανατολίσει τον ελληνικό λαό που επικαλείται και την κοινή γνώμη  θέλοντας να επιτύχει το στόχο του, που δεν είναι άλλος από το να μειώσει τις παροχές της δημόσιας τηλεόρασης, που έχει υποχρέωση, να προσφέρει στους πολίτες.

Ανακοινώνει  θεσμικά μέτρα που αφορούν τη λειτουργία της ΕΡΤ, τα οποία τα μεταθέτει στο μέλλον μετά από πορίσματα ειδικών επιτροπών, νομοθετικών παρεμβάσεων και άλλων χρονοβόρων διαδικασιών (η ΕΡΤ θα λειτουργεί με διοικητικό συμβούλιο υπό προθεσμία ;)  αλλά είναι κάθετος στο να θέλει να κλείσει άμεσα κύριο παραγόμενο έργο της ΕΡΤ. Το σωστότερο θα ήταν όλο το πλαίσιο της ΕΡΤ να γίνει μέσα από ευρύτερο διάλογο στην Ελλάδα και το εξωτερικό με μέλη και της EBU, στην οποία είναι μέλος η ΕΡΤ και σύμφωνα με τον ιδρυτικό της νόμο και τις ευρωπαϊκές οδηγίες.

Η ΕΡΤ δεν μπορεί να διατελέσει τον πιλότο του ξηλώματος του θεσμικού πλαισίου των δημόσιων ραδιοτηλεοράσεων στην Ευρώπη γιατί είναι μέρος αυτής.

Στο πλαίσιο των αλλαγών που ανακοίνωσε έχουμε να τονίσουμε τα εξής :

 1. Πομποί μεσαίων (ΑΜ).  

- Από τους 20 πομπούς (AM) το σχέδιο θέλει να καταργήσει τους 15. Η διακοπή της λειτουργίας των Πομπών Μεσαίων Κυμάτων από το σύνολο σχεδόν της περιφέρειας φέρνει την ΕΡΤ και τη χώρα μας γενικότερα σε εξαιρετικά δυσχερή θέση έναντι των γειτονικών μας χωρών. Σε μια εποχή που κυρίως η Τουρκία αλλά και οι άλλες χώρες της Βαλκανικής επενδύουν σε

πομπούς μεγαλύτερης ισχύος και νέας ψηφιακής τεχνολογίας, για να δυναμώσουν τον εθνικό τους χαρακτήρα και τη φωνή τους, στην Ελλάδα δεν έχουν γίνει επενδύσεις για πάνω από 20 χρόνια. Αντί λοιπόν να προγραμματίζονται αναγκαίες επενδύσεις σε σύγχρονους πομπούς Ψηφιακής τεχνολογίας με βελτιωμένα χαρακτηριστικά στην ποιότητα και στη διάδοση του εκπεμπόμενου σήματος, αλλά και στον τομέα της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας., προγραμματίζουν το οριστικό κλείσιμο. Υπάρχει όμως ένας ακόμη κίνδυνος που σχετίζεται με την οριστική απώλεια αυτών των συχνοτήτων, αφού οι διεθνείς Οργανισμοί ITU EBU κλπ κάθε φορά που προχωρούν σε επανασχεδιασμό του φάσματος συχνοτήτων, σε διεθνές επίπεδο, κατανέμουν με νέα κριτήρια, τις ελεύθερες (κενές), για κάθε χώρα συχνότητες, με μεγάλη πιθανότητα να αποδοθούν σε χρήστες άλλων χωρών.

Οι πομποί μεσαίων (ΑΜ) αποτελούν ένα πολύ ευαίσθητο τμήμα της ΕΡΤ το οποίο είναι υπεύθυνο για την ραδιοφωνική κάλυψη (με ελληνικό πρόγραμμα) όλης της χώρας. Είναι κρίσιμος τρόπος ραδιοφωνικής επικοινωνίας με τους Έλληνες πολίτες: α) στις ακριτικές, παραμεθόριες περιοχές, β) σε περιπτώσεις μεγάλων καταστροφών ή άλλων ανάλογων περιστάσεων, μεγάλων αστικών κέντρων, γ) εν κινήσει αδιαλείπτως κ.α. Το φάσμα των ΑΜ συχνοτήτων αποτελεί τον μελλοντικό χώρο εκπομπής του Ψηφιακού Ραδιοφώνου και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να κατοχυρωθούν αυτές οι συχνότητες. (Ήδη στην Αμερική το ραδιόφωνο στα ΑM είναι πραγματικότητα.)
 
- Για τη σύσταση ελάχιστου εθνικού δικτύου ΑΜ, δεν αρκούν οι 5 πομποί που προτείνεται να παραμείνουν (Μπογιάτι, Μέγαρα, Μάλγαρα, Κέρκυρα, Κομοτηνή). Είναι απαραίτητοι επιπλέον ο σταθμός της Ρόδου που εξυπηρετεί τις ανάγκες όλων των Δωδεκανήσων και πλέον, περιοχή ιδιαίτερης εθνικής σημασίας, η οποία δέχεται μπαράζ παρεμβολών από τουρκικούς πομπούς FM, μεγάλης εμβέλειας, καθιστώντας τον, σε πολλές περιπτώσεις, μοναδικό τρόπο ανεμπόδιστης μετάδοσης ελληνικού προγράμματος. Ο πομπός των Χανίων που εξυπηρετεί όλη σχεδόν την Κρήτη, το Νότιο Αιγαίο και τα παράλια της νότιας Πελοποννήσου και μέρος της Αττικής. Ιδιαίτερα στη Νότια Κρήτη είναι η μοναδική Ελληνική εναλλακτική στην κυριαρχία των Αραβικών και βοριοαφρικανικών καναλιών. Ο πομπός της Ζακύνθου που εξυπηρετεί σχεδόν όλη την Πελοπόννησο, την Δυτική Στερεά, έως και μέρος της Κεντρικής Ελλάδας. Ο πομπός της Φλώρινας που καλύπτει  ευαίσθητο χώρο της Βόρειας Ελλάδας και μάλιστα οι επενδύσεις των γειτονικών χωρών ώστε να επικρατεί η εκπομπή τους στην ελληνική επικράτεια είναι μεγάλες. Ο πομπός της Τρίπολης που είναι συμπληρωματικός ώστε να καλύπτει το υπόλοιπο κομμάτι. Είναι θέμα μεγάλης εθνικής σημασίας, το δίκτυο ΑΜ να είναι συμπαγές και να μην αφήνει ακάλυπτες περιοχές της χώρας μας. Πώς και πόσο αλήθεια αποτιμάται η Εθνική κυριαρχία και η Εθνική και Περιφερειακή φωνή της χώρας μας  ;  Οι 5 παραπάνω πομποί θεωρούμε ότι είναι άκρως απαραίτητοι και δεν πρέπει να κλείσουν και να συμπληρώσουν τους 5 του προτεινόμενου σχεδίου (Μπογιάτι, Μέγαρα, Μάλγαρα, Κέρκυρα, Κομοτηνή).
 
- Όσον αφορά το ενεργειακό - λειτουργικό κόστος τους, υπάρχουν αξιόλογες μελέτες και προτάσεις για αναβάθμιση, αντικατάσταση και επανασχεδιασμό, με πλήρη απόσβεση από 2 έως 5 χρόνια, οι οποίες θα πρέπει να επανεξεταστούν και να υλοποιηθούν. Όλες οι ενεργοβόρες εγκαταστάσεις της ΕΡΤ επιδέχονται βελτιώσεις – επαναδιατάξεις για οικονομικότερη – οικολογικότερη λειτουργία.  Η υλοποίηση αυτή δεν θα οδηγήσει μόνο σε σημαντική μείωση κόστους αλλά θα συνοδεύεται και από βελτιωμένη ποιότητα μετάδοσης καθώς και από αυξημένες υπηρεσίες προς τους πολίτες.
 
- Επίσης υπάρχουν μελέτες εναλλακτικής (ήπιας μορφής) ενεργειακής εκμετάλλευσης, των οικοπέδων στα οποία βρίσκονται οι πομποί, οι οποίες δεν οδηγούν μόνο στην ενεργειακή τους αυτονομία, αλλά και στην επίτευξη οφέλους για την ΕΡΤ άρα και για τους Έλληνες πολίτες π.χ. το επιπλέον ρεύμα μπορεί να δοθεί στα τοπικά νοσοκομεία.
 
- Αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος κατάληψης «κλειστών» συχνοτήτων από ξένους ή ιδιωτικούς πομπούς. Οι πομποί και τα συστήματα ακτινοβολίας που παύουν να λειτουργούν κινδυνεύουν να κλαπούν και το κόστος επαναλειτουργίας τους από τα τεχνικά προβλήματα που θα δημιουργηθούν λόγω της κατάστασης «switch off» θα είναι σημαντικό.
 
2. ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ 958 FM.
 
Τον Φεβρουάριο του 1994 με προτροπή της τότε Υπουργού Πολιτισμού Μελίνας Μερκούρη και με υπογραφή του Ευάγγελου Βενιζέλου δημιουργήθηκε ο σταθμός αφιερωμένος στον πολιτισμό.
Σε όλα αυτά τα χρόνια της λειτουργίας του κατάφερε ν’ αποτελέσει για όλη την Ελλάδα και όχι μόνο για τη Θεσσαλονίκη ένα πρότυπο ραδιοφωνικό πείραμα το οποίο στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία.
Η πολυεπίπεδη προσφορά του στον πολιτισμό, στις εκδόσεις σπάνιων βιβλίων σε συλλεκτικά cd κλπ αποτελεί μεγάλη περιουσία του σταθμού στην ιστορία του πολιτισμού και του ραδιοφώνου.
Ο 958 fm αντιμετωπίζοντας τον πολιτισμό ως ένα κομμάτι της καθημερινότητας και προάγοντας εκτός από τις τέχνες την άλλη αντίληψη της ζωής και της συμπεριφοράς σε μια καθημερινότητα που συχνά εκχυδαΐζεται. Η απόφαση για συγχώνευση του σταθμού είναι απαξιωτική για όσα αυτός ο σταθμός προσέφερε και μπορεί να προσφέρει και είναι άδικο να θέλουν να κλείσουν ό,τι ποιοτικό ραδιοφωνικό πρόγραμμα αφορά τον πολιτισμό και την πολιτιστική του ταυτότητα στη Θεσσαλονίκη την ώρα που η Ελλάδα από παντού βάλλεται και το μόνο που μας εμψυχώνει είναι η πολιτιστική και πολιτισμική μας κληρονομιά.
 
3. ΕΤ3.

Περιφερειακό πανελλαδικό κανάλι πολιτισμού, ψυχαγωγίας και αθλητισμού.

Οι αλλαγές που προτείνονται ενώ μιλάνε για αναβάθμιση της ΕΤ3 στην ουσία είναι το περιτύλιγμα για την απαξίωση του περιφερειακού καναλιού της ΕΤ3. Κάπως έτσι ξεκίνησαν πριν λίγο καιρό και στην ΕΤ1.

Ο Υπουργός γνωρίζει ότι το πρόγραμμα της ΕΤ3 ήταν, εκτός των παραπάνω που αναφέρει, και ενημερωτικό με μεγαλύτερη έμφαση στην αμφίδρομη ενημέρωση των πολιτών στην Περιφέρεια αλλά και πανελλαδικά.

Η πανελλαδική εμβέλεια που επικαλείται, ήδη υπάρχει.   

Οι εκπομπές που θα της επιβάλλουν να έχει, δεν θα της δίνουν τη δυνατότητα να μπορεί να παίξει τον κυρίαρχο ρόλο του περιφερειακού καναλιού και την ανάδειξη των προβλημάτων που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα, καθώς και το πολιτιστικό και πολιτισμικό γίγνεσθαι της Περιφέρειας.

Θα καταφέρουν να της στερήσουν την ταυτότητά της και συγχρόνως θα μεταφέρουν μια ΕΤ1 στη Θεσσαλονίκη.

Όσο δε για την «αναβάθμισή» της, αυτή πώς μπορεί να γίνει ; όταν σε όλα αυτά που θεωρητικά την «αναβαθμίζουν» δεν υπάρχει προγραμματισμός για την έλλειψη προσωπικού, έλλειψη μηχανημάτων, έλλειψη κτιρίων (σαν τον τσιγγάνο είναι σε πολλά ενοικιαζόμενα κτίρια – οι λειτουργίες της είναι σε κοντέινερ σαν τους σεισμοπαθείς χωρίς καμία πρόνοια υγιεινής και ασφάλειας) και που ενώ η «αξιοποίηση» πούλημα του οικοπέδου της Περαίας 700 στρεμμάτων θα «αξιοποιηθεί» – πουληθεί χωρίς την πρόνοια να κρατηθούν λίγα στρέμματα για να ανεγερθεί το πολυπόθητο και απαραίτητο Ραδιομέγαρο για μια αναβαθμισμένη ΕΤ3.

Και βέβαια διαφωνούμε για την οποιαδήποτε «αξιοποίηση» της περιουσίας της ΕΡΤ, γιατί η ΕΡΤ κατάφερε να την κρατήσει σε δύσκολους και χαλεπούς καιρούς όταν τα δάνεια από τις τράπεζες ήταν στην ημερήσια διάταξη και κλήθηκε να τα πληρώσει ο ελληνικός λαός και οι εργαζόμενοι. Ακόμα και όταν η ΕΡΤ έως και σήμερα έχει ανοιχτά θέματα που αφορούν τους εργαζόμενους δεν διανοηθήκαμε ποτέ να ζητήσουμε την «αξιοποίησή» της.

Στην ΕΤ3 αναφέρεται ότι θα γίνει ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο. Γιατί άραγε ; καταργούν την αυτοδυναμία της για να έχει μεγαλύτερα οφέλη. Πώς αφού μόνο μέσα από το σύνολο του επενδυτικού προγράμματος μπορούν να προέλθουν αυτά.

Η κατάργηση της διοικούσας επιτροπής είναι καίριο χτύπημα στην αυτονομία. Ουσιαστικά θέλουν να την καταργήσουν αν και μέχρι σήμερα κανένας δεν έχει να της προσάψει κάτι. Καθιστά την ΕΤ3 πλέον ως τυπική έδρα της στη Θεσσαλονίκη και αντιστρατεύεται στην πράξη το στόχο του μεγάλου … περιφερειακού καναλιού εθνικής εμβέλειας. Η αποκέντρωση γίνεται πράξη γιατί έτσι οι αποφάσεις θα παίρνονται στην Αλεξάνδρου Πάντου και τη Μεσογείων. 

Η ΕΤ3 έχει ποιότητα, προσωπικότητα, δημιουργική παράδοση, φανατικό κοινό και το πάθος της δημιουργίας από τους εργαζόμενους. Με όλα αυτά που της επιβάλλουν με το σχέδιο Μόσιαλου απλώς σαπίζουν ότι έχει φτιαχτεί μέχρι σήμερα για να το «αξιοποιήσουν» αύριο. Ας μην ξεχνάμε ότι του χρόνου στη Θεσσαλονίκη θα γιορτάσουμε τα 100 χρόνια απελευθέρωσής της !!!

 4. ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ.

Η ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ είναι το περιοδικό που από τις 30 Ιουλίου του 1939 υπάρχει με την ονομασία «Εβδομαδιαίον Πρόγραμμα Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών – Θεσσαλονίκης». Από τις 12 Μαΐου του 1968 έχει το σημερινό του όνομα. Αδιαλείπτως ενημερώνει τους Έλληνες πολίτες για όλα τα προγράμματα των περιφερειακών σταθμών ρ/φ (το μοναδικό έντυπο) του κεντρικού ραδιοφώνου και της τηλεόρασης. Η παρουσία του και η μεγάλη επιτυχία του στη διαδρομή του ήταν ο προπομπός για πάρα πολλά άλλα έντυπα που λειτουργούν ανταγωνιστικά σε αυτήν.  Είναι η μοναδική δραστηριότητα που την αγοράζει με τη θέλησή του ο Έλληνας πολίτης και σήμερα ενημερώνονται και τη διαβάζουν 25.000 οικογένειες οι οποίες θα μείνουν χωρίς αυτή την επιλεκτική τους ενημέρωση. Θεωρούμε ότι η τελευταία ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου θα ήταν η αρχή της συνέχισης αυτού του ιστορικού περιοδικού το οποίο είναι και διαφήμιση για την ΕΡΤ και συγχρόνως είναι η ενημέρωση για όσους δεν έχουν πρόσβαση στα νέα μέσα. Άραγε αυτός ο λυσσαλέος πόλεμος βρήκε ευήκοα ώτα ώστε να κλείσει με φθηνές δικαιολογίες για χάρη των ανταγωνιστών της.

 5. ΠΟΛΥΜΕΣΑ.

Η περαιτέρω αξιοποίησή στα πολυμέσα είναι απαραίτητη και σε ανθρώπινο δυναμικό και σε τεχνολογικό εξοπλισμό. Οι προτάσεις που ανέφερε ο Υπουργός ήταν και δικές μας προτάσεις. Όλοι το γνωρίζετε και έχετε ενημερωθεί μέσα απ’ την ιστοσελίδα της ΕΡΤ.

Μήπως η επίσημη ιστοσελίδα δεν είναι από τις πλέον περιεκτικές και έγκυρες, - από Ειδησεογραφικής πλευράς, - δικτυακές τοποθεσίες στον Ελληνικό χώρο; Η μήπως αποσκοπεί στη δημιουργία ενός υπερτροφικού δικτυακού τόπου, χωρίς όμως ανάλογη παρουσία στα παραδοσιακά μέσα Ραδιοφωνία Τηλεόραση Εκδόσεις με φυσική και αναμενόμενη υστέρηση σε όλα, επακόλουθα τα μέσα, αφού δεν θα υπάρχει περιεχόμενο ( Ειδησεογραφικό Πολιτιστικό Μουσικό κλπ ) για να προβληθεί ή να δημοσιευθεί, στον «ανεπτυγμένο» αυτό Ιστότοπο;

 
 Όταν ο κ. Υπουργός στο γνωστό κανάλι το εκθείαζε ως φιλοξενούμενός του ήταν άκομψο αν όχι υποβολιμαίο να απαξιώνει αυτό που με κόπο και μεράκι έχουν καταφέρει ελάχιστοι άνθρωποι που εργάζονται σ’ αυτό τον χώρο. Η απάντηση είναι ότι σε ό,τι αρχειακό υλικό αναρτάται στην ιστοσελίδα υπάρχουν χιλιάδες «χτυπήματα» για να το παρακολουθήσουν μέσω αυτής.  Υπάρχει κ. Υπουργέ και WEB TV, και Facebook και Twitter και όλα και μην προσπαθείτε να διορθώσετε το λάθος σας με άλλο λάθος.
 
6. ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΕΧΑΚΗ.
 
- Τα studios βρίσκονται σε διαφορετικά κτίρια (Α-Β, Γ-Αμφιθέατρο, Δ), για την εύρυθμη λειτουργία των οποίων, καθίσταται απαραίτητη η διατήρηση των υποστηρικτικών χώρων τους (όπως control, ηλεκτρολογία-γεννήτριες, master control, μοντάζ και κοντινών γραφείων). Είναι σαφές λοιπόν ότι είναι απαραίτητη η αυτονομία των χώρων. Δεν μπορεί να στεγάζονται στον ίδιο όροφο με τα studios, δύο τελείως διαφορετικές, ετερόκλητες υπηρεσίες (αστυνομία - τηλεόραση ΕΡΤ). Κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε σωρεία προβλημάτων και οι χώροι που παραμένουν, δεν θα μπορούσαν να στεγάσουν ολοκληρωμένο τμήμα υπηρεσίας, πόσο μάλλον μίας τόσο διαφορετικής.
 
- Στις εγκαταστάσεις της Κατεχάκη είναι εγκατεστημένα 4 studios (Α, Β, Γ, Δ) ενώ το 1 (Γ - Αμφιθέατρο) είναι διπλό. Το αμφιθέατρο είναι πολυχρηστικός χώρος εφόσον είναι επίσης studio, πλατώ, χώρος εκπαίδευσης και συνεδρίων, στο οποίο (αλλά και στους παρακείμενους χώρους) θα φιλοξενηθεί το διαδραστικό μουσείο της ΕΡΤ (επιδοτούμενο από το ΕΣΠΑ), το ραδιοτηλεοπτικό εργαστήρι κ.α. Επίσης στο χώρο είναι εγκατεστημένες οι ιστορικές εγκαταστάσεις της κινηματογραφίας.
 
- Το studio Δ αποτελεί μια ενιαία αποκλειστικά στουντιακή κατασκευή η οποία περιλαμβάνει μόνιμες εγκαταστάσεις τεχνικού εξοπλισμού κορυφαίας τεχνολογίας αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
 
- Το studio Α είναι ένα μεγάλο και ευέλικτο studio στο οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε παραγωγή, ενώ το studio Β είναι αυτό που εξυπηρετεί τις έκτακτες  και μικρές παραγωγές της ΕΡΤ χωρίς να επιβαρύνονται με αυτές τα μεγάλα studios.
 
- Τα studios της Κατεχάκη είναι απολύτως απαραίτητα και η μη ορθολογική λειτουργία και χρήση τους θα προκαλέσει στην ΕΡΤ ανυπολόγιστη οικονομική ζημία.
 
- Επίσης χρειάζεται μεγάλος χώρος για να φιλοξενηθεί το αρχείο του ΕΟΑ τώρα και στο μέλλον καθώς και τα ειδικά ψυγεία που φυλάσσονται τα αρχεία. Σήμερα δίδεται ενοίκιο σε ιδιωτικούς χώρους. Απαιτούνται πάνω από 700τμ μόνο για τη σημερινή εγκατάστασή του.
 
- Επίσης χρειάζεται χώρος ιδιαίτερα μεγάλος για να φιλοξενήσει το αρχείο της ραδιοτηλεόρασης. Σήμερα ενοικιάζεται ιδιωτικός χώρος με υψηλά ενοίκια για την αποθήκευσή τους.
 
- Με βάση τα ανωτέρω αλλά και από το γεγονός ότι προβλέπεται στο σχέδιο Μόσιαλου ότι θα παραμείνουν (ορθά γιατί δεν χωράνε πουθενά αλλού – και είναι κοντά στην πηγή των γεγονότων) τα εξωτερικά συνεργεία της ΕΡΤ στην Κατεχάκη, το υποστηρικτικό συνεργείο για αυτά, τα στούντιο, το master καθώς και υποστηρικτικές λειτουργίες των στούντιο, όχι μόνο δεν περισσεύουν χώροι στην Κατεχάκη αλλά αντιθέτως ίσως χρειαστούν πολλές μεταρρυθμίσεις ώστε να γίνουν λειτουργικές και να επαρκούν για τις ανάγκες της ΕΡΤ.
 
7. ΕΤ-1.
Θέλουν να κλείσουν το πρώτο κουμπί στο τηλεκοντρόλ ! 
- Θέλουν να κλείσουν ένα δίαυλο επικοινωνίας με τον πολίτη, ένα χώρο φιλοξενίας, κατά τεκμήριο και στο σύνολό του, ποιοτικών παραγωγών, κοινωφελούς χαρακτήρα οι οποίες προάγουν τον πολιτισμό, επιμορφώνουν, ενημερώνουν και ψυχαγωγούν, τον οποίο δικαιούται ο πολίτης και η ΕΡΤ υποχρεούται να του τον παρέχει.
 
- Ένα ολόκληρο πολιτιστικό κανάλι δεν μπορεί να χωρέσει στον “περισσευούμενο” (αν υπάρχει) χώρο της ΝΕΤ & της ΕΤ3, κι αν καταφέρει κάτι να χωρέσει σ’ αυτά θα αλλοιώσει την φυσιογνωμία και τα χαρακτηριστικά του καναλιού που θα φιλοξενήσει αυτές τις εκπομπές. Κάτι ανάλογο είχε επιχειρηθεί το 2004 να γίνει μεταξύ ΝΕΤ και ΕΤ1 με τη μεταφορά προγραμμάτων μυθοπλασίας και πολιτισμού στη ΝΕΤ και απέτυχε. Βέβαια τότε η ΕΤ1 είχε την ευτυχή συγκυρία να κρατήσει το κοινό της με τα ιστορικά και γεωγραφικά ντοκιμαντέρ της.
Το κομμάτι του προγράμματός της ΕΤ1 που θα φιλοξενείται από την WEB TV δεν θα είναι προσβάσιμο από πολίτες που δεν έχουν σύνδεση ίντερνετ και Η/Υ, ή ακόμα από πολίτες που δεν γνωρίζουν ή δυσκολεύονται να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες.
Οφείλουμε να παρέχουμε WEB TV και νέες τεχνολογίες στον πολίτη, αλλά αυτή είναι υποστηρικτική υπηρεσία των καναλιών και όχι να αφήσουμε τους ήδη υπάρχοντες τηλεθεατές που έχουμε χωρίς το κανάλι να τους προσφέρει ελεύθερο αυτό που πληρώνουν. Πρέπει επομένως να είναι αλληλένδετα και υποστηρικτικά το ένα με το άλλο ούτως ώστε να προσθέτουμε κι όχι να αφαιρούμε τηλεθεατές από τα προγράμματα της ΕΡΤ. Άλλωστε ποιος είναι αυτός που θα αποφασίσει ποιοι έχουν μεγαλύτερη ανάγκη και με ποιού ευθύνη ένα μεγάλο κομμάτι θα υστερεί.  
 
- Καταργείται χώρος φιλοξενίας προγράμματος (δίαυλος επικοινωνίας με όλους) την ώρα που η ΕΡΤ αυξάνει το οπτικοαουστικό της αρχείο και έχει επιπλέον υλικό να διαχειριστεί και να προβάλλει. Επίσης πως θα εξυπηρετούνται παραγωγές μεγάλων απαιτήσεων όπως π.χ. Ολυμπιάδα (στην προηγούμενη ολυμπιάδα τα 3 κανάλια της ΕΡΤ και το sport+ είχαν επιστρατευτεί για το πλήθος των μεταδόσεων που είχε υποχρέωση η ΕΡΤ να δείξει), Μουντιάλ, Μουντομπάσκετ και πολιτιστικά, πολιτικά μεγάλα γεγονότα.
 
- Χάνονται τα διαφημιστικά έσοδα της ΕΤ1. Στην ουσία δωρίζονται στους ανταγωνιστές. Για το 2010 αυτά ανέρχονται σε 4.000.000€ περίπου.
 
-          Το ενεργειακό όφελος που επικαλείται ο Υπουργός είναι λιγότερο από το μισό και στην ουσία δεν υφίσταται καν γιατί μέχρι να εφαρμοσθεί η αναδιοργάνωση, η μετάδοση θα έχει μεταβεί σε επίγεια ψηφιακή.
 
8. ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ.
Οι συμπράξεις πρέπει να αποφέρουν στην ΕΡΤ ανταποδοτικά όφελος. Από τις συμπράξεις που ο Υπουργός επικαλείται η μια είναι με  σταθμό της Αθήνας ο οποίος απ’ ότι γνωρίζουμε δεν έχει άδεια λειτουργίας, με τους περιφερειακούς σταθμούς είναι ευχή και με την ΕΙΤΗΣΕΕ δεν γνωρίζουμε το όφελος των ιδιωτικών καναλιών γιατί δεν θεωρούμε ότι τα κανάλια αυτά θα συνέπρατταν ποτέ προς όφελος της ΕΡΤ ή όποιου άλλου, μέσω της ΕΡΤ όταν με μανία επιδιώκουν τη συρρίκνωσή της και ένας εξ’ αυτών την εξαγορά της.
Η σύμπραξη που θα ήταν εφικτή και που θα απέφερε κέρδος για τον ελληνικό λαό μέσω του προϋπολογισμού του κράτους θα μπορούσε να είναι με το κανάλι της Βουλής για το οποίο η ΕΡΤ συντηρεί το δίκτυο μετάδοσής της που το εγκαθιστά και πληρώνει και τη ΔΕΗ σύμφωνα με το Ν1730.
Επίσης προγράμματα του αρχείου ή εκπομπές της ΕΡΤ δίνονται για εκπομπή στο κανάλι της Βουλής.
Η σύμπραξη αυτή θα μπορούσε να αποφέρει πολλά εκατομμύρια ευρώ στον κρατικό προϋπολογισμό άμεσα! σε αντίθεση με όλα τα μέτρα της «αναδιοργάνωσης» του σχεδίου Μόσιαλου.
 
9. ΠΡΙΣΜΑ.

Το ΠΡΙΣΜΑ εξέπεμψε πιλοτικά το 2006 με χρηματοδότηση από τη Κοινωνία της Πληροφορίας. Είναι γνωστό ότι η εισαγωγή ψηφιακών τεχνολογιών στην μετάδοση τηλεοπτικού σήματος μέσω επίγειων συχνοτήτων, προσφέρουν μία σειρά από πολλές δυνατότητες. Είναι δεδομένη η δυνατότητα ταυτόχρονης μετάδοσης περισσότερων της μίας γλώσσας, ταυτόχρονης μετάδοσης πολύγλωσσων υποτίτλων και άλλες, απλά χρειάζεται να υποστηριχθούν από την αντίστοιχη υλικοτεχνική υποδομή. Είναι επιβεβλημένο το ελληνικό κράτος, μέσω της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, να παρέχει ισότιμα προς τους πολίτες αυτές τις δυνατότητες, καθώς όλοι έχουν δικαίωμα πρόσβασης στην ενημέρωση, στη ψυχαγωγία και στον πολιτισμό. Η πολιτική ότι μόνο το ΠΡΙΣΜΑ θα έχει ειδικό πρόγραμμα, στην ώριμη ψηφιακή εποχή μας, δεν είναι ρατσιστική; Δεν θα έπρεπε όλα τα ψηφιακά κανάλια της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, να προσφέρουν αντίστοιχες υπηρεσίες στους πολίτες; Και γιατί μόνο 8 ώρες ; Τέλος θα κάναμε μια ερώτηση στον κ. Υπουργό. Γιατί πρέπει και από ποια υποχρέωση προέρχεται ότι ένα ολόκληρο κανάλι πρέπει να είναι κανάλι των ΑΜΕΑ και όχι να ενταχθούν αυτές οι εκπομπές κατάλληλα επεξεργασμένες στα υπόλοιπα κανάλια της ΕΡΤ και κυρίως στην ΕΤ1. 

 10. HIGH DEFINITION.

Η αυτονόητη υποχρέωση της ΕΡΤ να προσφέρει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στον πολίτη είχε σαν αποτέλεσμα, σε μια ιστορική στιγμή για την τηλεόραση της χώρας μας, να μεταδοθεί για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2011 - με απόλυτη επιτυχία – εκπομπή με ελεύθερο σήμα High Definition από την ψηφιακή πλατφόρμα.

Ο Έλληνας πολίτης υποδέχθηκε με ενθουσιασμό αυτή την πρωτοβουλία.

Οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ, είναι ο πραγματικός αυτουργός αυτής της επιτυχίας, οι οποίοι λειτούργησαν ως άψογοι επαγγελματίες που είναι και σε χρόνο ρεκόρ!, έδωσαν αδιαμαρτύρητα και με αυταπάρνηση όλες τις δυνάμεις τους, για την επιτυχία της μετάδοσης σε High Definition.

Μια ενέργεια που έφερε την ΕΡΤ και την τηλεόραση της χώρας ένα βήμα μπροστά, αποδεικνύοντας για άλλη μία φορά ότι το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο της, είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοί της.

Η ΕΡΤ αξίζει όχι μόνο να υπάρχει αλλά και να αναπτύσσεται. Αυτό το αποδείξαμε. Πάντα προς όφελος του πολίτη και πάντα με το καλύτερο αποτέλεσμα.

 Γι΄αυτό θα αντισταθούμε με κάθε μέσο στις προσπάθειες συρρίκνωσής της από όπου και αν προέρχονται. Θα αντισταθούμε στα ποικιλώνυμα συμφέροντα που την απειλούν.

Για να νοιώθουμε πάντα υπερήφανοι που υπηρετούμε τη δημόσια τηλεόραση και τον πραγματικό ρόλο της.

Αυτή η επιτυχία της ΕΡΤ είναι επιτυχία των εργαζόμενων στα ΜΜΕ και του Έλληνα πολίτη.

 Οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ δούλεψαν σκληρά, η διοίκηση της ΕΡΤ με αποφασιστικότητα υλοποίησε την δέσμευσή της και η πολιτική ηγεσία το στήριξε. Αυτός ο συνδυασμός οδήγησε το εγχείρημα της ΕΡΤ στην επιτυχία. Αυτή η επιτυχία όμως μένει ανεκμετάλλευτη!

Γιατί σήμερα η ΕΡΤ δεν εκπέμπει πρόγραμμα σταθερά σε High Definition και δεν προβάλλεται το υπάρχον HD πρόγραμμα.

Η ανάπτυξη της ΕΡΤ απαιτεί παραγωγή και αγορά προγράμματος σε HD. Εδώ και τώρα πρέπει να γίνει έναρξη ροής προγράμματος στο σύστημα υψηλής ευκρίνειας HD.

Η Ε.Ρ.Τ  δηλαδή ενιαία  με όλες τις υπηρεσιακές της μονάδες παρατεταγμένες στην εθνική προσπάθεια, με πρόγραμμα κοινωφελούς χαρακτήρα στους τομείς της ενημέρωσης –  της επιμόρφωσης -  της ψυχαγωγίας – του πολιτισμού – του πολιτισμικού και του τοπικού γίγνεσθαι.
 
11. ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ.

Το επενδυτικό πρόγραμμα της ΕΡΤ που προβλέπεται μακάρι να υλοποιηθεί αλλά από την μεγάλη εμπειρία μας γνωρίζουμε – όπως γίνεται και με την τωρινή διοίκηση – άλλο είναι να προϋπολογίζεις και άλλο να αγοράζεις. Οι επενδύσεις που πρέπει να είναι συνεχείς σε υλικοτεχνική υποδομή για να περάσουμε στην ψηφιακή εποχή και το high definition έχουν καταστεί αναγκαίες. Η ΕΡΤ με ίδια κεφάλαια μπορεί να χρηματοδοτήσει αυτό το μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα και όχι να επιχορηγηθεί από κρατικό προϋπολογισμό όπως γίνεται στις χώρες της Ευρώπης γι’ αυτή τη λειτουργία, αρκεί βέβαια να σταματήσει η αφαίμαξη του ανταποδοτικού τέλους από την κυβέρνηση που καλείται η ΕΡΤ να χρηματοδοτεί οτιδήποτε έρχεται στο νου του κάθε Υπουργού προσθέτοντας υπηρεσίες και βάρη στην ΕΡΤ και τελευταία να επιχειρείται η μεγαλύτερη αφαίμαξή του ανταποδοτικού πόρου κι όχι φόρου όπως θέλει να λέει ο κ. Υπουργός με την αναδιάρθρωση και του μετοχικού της κεφαλαίου ώστε να κλείσει το ανταποδοτικό και μέρος της μαύρης τρύπας του προϋπολογισμού, γεγονός που είναι παράνομο.

Δηλαδή σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν (πλασματικά ;) λογιστικά τεχνάσματα, μειώνοντας το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας. Δηλαδή όσα τους λείπουν θα τα αφαιρέσουν από το μετοχικό κεφάλαιο ούτως ώστε να φορολογηθούν σαν κέρδη και να καταλήξουν στη μαύρη τρύπα, παρ’ ότι ο Ν1730 μιλάει για πλεόνασμα το οποίο και πάλι τονίζουμε ότι πρέπει να είναι ανταποδοτικό προς τους Έλληνες πολίτες μέσω της ανάπτυξης των υπηρεσιών της ΕΡΤ.

 12. ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΠΟΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ.

Α. Δικτύωση περιφερειακών σταθμών. Ετήσιο όφελος 150.000€. Το ενοίκιο του δορυφόρου δεν έχει υπολογιστεί (χρόνιο αίτημα της ΠΟΣΠΕΡΤ). 

Β. Ο εξορθολογισμός για τους πομπούς … το κόστος δεν είναι στο ύψος που αναφέρεται, είναι στα μισά.  

Γ. Από την υποτιθέμενη συγχώνευση ενεργειακό όφελος 1.000.000€,…. Όποιο όφελος προκύψει θα είναι για ένα χρόνο μέχρι να μπούμε στην ψηφιακή εποχή κι αυτό θα είναι περίπου στο 25%.

Δ. Το ετήσιο κόστος ενοικίασης κυκλωμάτων για τη μεταφορά σήματος δεν αφορά την ΕΤ1.

Ε. Πρόσθετες εξοικονομήσεις …. δεν αφορά την ΕΤ1

ΣΤ. Ραδιοτηλεόραση…. Προϋπολογιζόμενο όφελος στο τελευταίο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ 100.000€. Όφελος από μισθοδοσία υπαλλήλων δεν υπάρχει γιατί παραμένουν.

Ζ. Πρόσθετες αμοιβές προσωπικού…. Ισχύει και τώρα.

Η. Ορθολογική διαχείριση …. (μείωση αριθμού αποστολών… κλπ) …. Εκτός ότι ισχύει και σήμερα ας πάψει να συμπεριφέρεται σαν Διευθυντής ο κ. Υπουργός. Από ειδικός της υγείας δεν μπορεί να γίνει ειδικός της τηλεόρασης.

Θ. Δαπάνες μέσω τρίτων …. Τι εννοεί ; Αυθαίρετος υπολογισμός.

Ι. Η σταδιακή μείωση λόγω συνταξιοδότησης …  δεν είναι μέτρο εξοικονόμησης.

Επομένως μαζί με το κόστος των ενοικίων που λέει ότι θα γλιτώσει από άλλους οργανισμούς αλλά και τα υπόλοιπα, δεν μας έχει δώσει καμία απάντηση γιατί πρέπει να κλείσει η ΕΤ1 όλων των πλεονεκτημάτων, των λειτουργιών, της προσφοράς αλλά και των 4.000.000€ περίπου εσόδων από διαφημίσεις της προηγούμενης χρονιάς ακόμα κι αν το έβλεπε τεχνοκρατικά και οικονομίστικα.

-*-

Στη συγκεκριμένη συγκυρία επιβάλλεται να καταθέσουμε συλλογική προσπάθεια μέσα σε μια εθνική αναπτυξιακή διαδικασία, αν θέλουμε να συνεχίσουμε τον ιστορικό μας ρόλο σαν λαός.

 

Για το λόγο αυτό η ΠΟΣΠΕΡΤ ζητά έναν πραγματικό διάλογο με όλους (Πρωθυπουργό, Αντιπρόεδρο και Υπουργό Οικονομικών, Υπουργό Επικρατείας) για όλα αυτά που έχουν εξαγγελθεί. Μπορεί να πείσει γιατί έχει προτάσεις, έχει σχέδιο, έχει όραμα, μα πάνω απ’ όλα εργαζόμενους με

 

θέληση που γνωρίζουν από τηλεόραση και τεκμηριωμένα μπορούν να έχουν θέση για το τηλεοπτικό γίγνεσθαι.

Σε τελική ανάλυση επεξεργάζεται σχέδιο που μπορεί, όπως το έχει αποδείξει έμπρακτα μέχρι σήμερα, χωρίς την κατάργηση κύριου παραγόμενου έργου και λειτουργιών της, όπως είναι σήμερα, και να εξοικονομήσει τα λεφτά που ζητά ο κ. Μόσιαλος.

Θα φανούν έτσι οι πραγματικές διαθέσεις του κ. Μόσιαλου για την πραγματική αιτία όλου αυτού του σχεδίου αναδιάρθρωσης. Αν δεν είναι οι εμμονές ή οι εντολές εξωθεσμικών παραγόντων ο οδηγός του, τότε μπορεί να βρεθούν σημεία συνεννόησης. Σε τελική ανάλυση την ευθύνη δεν την έχουν αυτοί που κάνουν εποικοδομητικές προτάσεις, η ευθύνη ανήκει ολοκληρωτικά σε αυτούς που τις απορρίπτουν.

Θα αξιοποιηθούν επιτέλους  οι ανθρώπινοι πόροι με σύγχρονες μεθόδους  παραγωγικότητας ή οι εργαζόμενοι κατασυκοφαντημένοι  και  μειωμένοι  θα  χρησιμοποιούνται  σαν  άλλοθι   εφαρμογής προδιαγεγραμμένου σχεδίου εκκαθάρισης;

Εν κατακλείδι το κλείσιμο των τηλεοπτικών καναλιών ΕΤ1, Cine / Sport και του ραδιοφωνικού σταθμού 958 στη Θεσσαλονίκη, το ξεπούλημα της ακίνητης περιουσίας, αποτελούν αρνητικές δράσεις που υπονομεύουν την πραγματική αποστολή του δημόσιου φορέα προς όφελος μεμονωμένων ιδιωτικών συμφερόντων, όταν μάλιστα είναι πλεονασματικός με μεγάλη συμβολή και των εργαζομένων, γεγονός που δεν αμφισβητείται από κανένα κανάλι.

 

Από το αποτέλεσμα του διαλόγου θα φανεί αν ο γίγαντας που λέγεται Ε.Ρ.Τ και … κοιμάται, το κάνει γιατί απλώς κουράστηκε στην μακρά του διαδρομή, ή γιατί κάποιοι ακόμα και σήμερα τον κρατάνε σε καταστολή.